Werken en niet alleen maar Vakantie

Lieve familie en vrienden,

99510441-3B10-4376-BDA8-85E4C216BE56.jpeg

Er is weer veel gebeurt de afgelopen 5 maanden. Eigenlijk teveel om op te noemen. Ik ben vanmorgen vroeg aangekomen in Nederland. De tijd in Bali zit er weer op en nu weer voor een tijdje kokkerellen voor grote groepen mensen op allerlei andere mooie plekjes.

Ik heb de afgelopen maanden veel foto’s en korte verhaaltjes van onze avonturen op Facebook gezet. Dus sommigen zullen het een en ander wel erkennen.

Sommige mensen vroegen of ik constant op vakantie was hihi 🤪. Het zag er vaak wel zo uit en inderdaad veel vakantie, maar ook veel werk gehad.

Werk? Ja want ik ben erg druk geweest met de voorbereiding voor de tweede druk van mijn recepten boekje “Get crazy in the kitchen”. De eerste boekjes zijn zo goed als verkocht.

Super leuk natuurlijk. Maar het was moeilijk om een goede drukkerij te vinden. Ik ben heel Bali afgestruind zonder resultaat. De vorige was ik niet zo tevreden over. De andere plekken die ik bezocht waren vaak of astronomisch duur, of ze konden niet de kwaliteit bieden die ik graag zou willen. Ik kreeg daar wel een beetje een punthoofd van.

Uiteindelijk heb ik er een gevonden in Jakarte. Super goede kwaliteit met mooie kleuren foto’s en ingebonden. Binnen twee weken waren ze gedrukt en afgeleverd op ons adres in Bali.

En ikke helemaal in de zevende hemel natuurlijk hihi.

Maar we zijn dus vooral voor zaken naar Jakarta gevlogen. Met wel een kleine leuke vakantie eraan vast. We hebben met Chinees nieuwjaar familie en vrienden bezocht. Dat was in ergens in Januari.

Mijn werk is ook mijn hobby dus misschien kun je mijn leven wel zien als een grote vakantie, maar wel ook met pieken en dalen. Soms is het leven leuk en soms niet.

Leren, groeien, genieten en ervaren, zo zie ik het leven. En vooral alles proberen te omarmen is mijn motto. Geen weerstand bieden aan dat wat er is geeft mij het meest vrije gevoel.

Aaaaa maar soms lukt mij dat niet hihihi

Wat leuke foto’s van ons Jakarta avontuur.

Het was een leuke en inspirerende tijd!

In December hebben we vrienden in Yogyakarta bezocht en ook leuke uitstapjes gemaakt Ook een impressie met wat leuke plaatjes.

Ja en het kan niet op, op oud en nieuwjasr samen op pad in Nusa dua en een bijzondere tempel bezocht.

Ik ben tussen al de perikelen door ook heel erg druk geweest met voorbereidende werkzaamheden voor mega grote kookopdrachten. Fijn dat dat al een heel end in kannen en kruiken zit.

Frans en Martini op huizenjacht.

Ook zijn we vaak op pad geweest op zoek naar een leuk huisje. We huren nu en wonen in een grote stad. Fijn om in de toekomst wat meer in de natuur en dichter bij de zee te wonen. Ook een uitdagend project om mee bezig te zijn.

Martini is ongeveer 5 weken geleden gestopt met haar werk, het was toch niet wat bij haar paste, zie vorige blog. Dus we waren heel veel samen en konden daardoor ook wat vaker uitstapjes maken.

En dat hebben we dus volop gedaan!

Ik dacht in Februarie, toen zijn we naar vrienden, of het voelt eigenlijk maar als familie in Pantai Mas geweest. Dat is aan de andere kant van het eiland.

En daar een ceremonie bijgewoond, ook heel bijzonder.

En daarna Dayu in de bergen opgezocht waar ook een geweldig mooie waterval was.

Dat was ook weer een hele tocht op de scooter door gevaarlijke kronkelwegen door het oerwoud.

Ja en het kan niet op…. we hebben nog hinduistisch nieuwjaar gevierd.

Met vrienden op pad geweest in Padang Bay en daar een bijen boer ontmoet.

Ja en daarna verder met de scooter op de boot naar Lombok, een ander eiland. Daar hebben we met een klein bootje paradijselijke eilandjes bezocht, gesnorkeld en alle kleuren van de regenboog vissen gezien en een waterval bezocht.

Stil zitten wij niet.

 

 

 

 

Dan Peter een goede vriend nog ontmoet. En het Holi festival of colour meegemaakt.

En als laatste geloof ik nog mijn verjaardag gevierd en gewerkt, ja werken haha

Mijn gedrukte boeken opgestuurd met een Container. Die komen over ruim twee maanden aan in Nederland. Ik had nog ruimte over, had voor 1 kubieke meter betaald en heb gelijk wat mooie beelden meegedtuurt.

Ga ik lekker ook verkopen in Nederland.

Nou het kan geloof ik gewoon niet op, ik durf het bijna niet te posten haha.

Ik voel mij een gezegend mens en wordt vaak geraakt tot op het bot.

Volg je hart en dat is wat ik doe. Niet meer en niet minder.

Doen door niks te doen, zo ervaar ik dat.

Alles gebeurd door mij heen. Hoe vrijer ik wordt hoe meer dat zo gebeurd.

Ik hou van alles en bijna iedereen in de wereld.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

4 reacties op Werken en niet alleen maar Vakantie

  1. Nell zegt:

    Haha Frans
    Jij in Nederland Ik in Bali 😎
    Leuk een kookboek 👍 Vertel hoe ik deze kan bestellen
    Leuk je zo te zien 😄

    Groet Nell van de Ligt

    • Hoi Nel,

      Jee wat grappig dat jij nu op Bali bent en ik in Nederland.

      Als je jou adres doorgeeft zal ik het boekje opsturen en de gegevens van mijn bank meesturen zodat je het na ontvangst kunt betalen. Het kost €10,- + €3,90 verzend kosten.

      Ik kan het ook in de dus gooien of komen brengen. Misschien leuk om een keer samen koffie te drinken en bij te kletsen?

      Succes net alles en veel plezier nog op Bali.

      Groetjes Frans

  2. veronica zegt:

    Hoi Frans, wat een leuke impressie zeg van de afgelopen periode! Leuke foto’s, mooie foto’s, veel foto’s en…….wat me opvalt is dat jij er zo ontspannen en zacht uitziet. Tot gauw ziens op Venwoude, liefs Veroinca

Plaats een reactie